Stolica Wielkopolski to jeden z najbardziej nasyconych powierzchnią handlową obszarów na mapie Polski. Dlatego też decyzja o budowie kolejnego obiektu handlowego w tym mieście to duże wyzwanie, wymagające przemyślanej koncepcji i zintegrowanego podejścia do inwestycji. Przykładem takiego projektu jest Galeria Dębiec, centrum typu convenience, które powstaje tuż przy południowej granicy Poznania.
Poznań bez wątpienia znajduje się w czołówce polskich miast pod kątem nasycenia powierzchnią handlową. Jednak posiada jeszcze obszary, na których brakuje nowoczesnych obiektów handlowych, mogących spełniać codzienne potrzeby zakupowe i usługowe mieszkańców. Takim obszarem są gęsto zabudowane tereny Dębca. To właśnie tutaj firma RED Real Estate Development buduje Galerię Dębiec, dwupoziomowe centrum handlowe typu convenience, z ponad 50 sklepami i punktami usługowymi, Biedronką i całodobowym klubem fitness.
Niewątpliwie silnym bodźcem do podjęcia decyzji o budowie Galerii Dębiec był fakt, że lokalizacja tej inwestycji jest deweloperowi dobrze znana. Tuż obok terenu, na którym obecnie powstaje galeria, firma zrealizowała już swój inny projekt - pierwszy etap osiedla mieszkaniowego RED Park, co pozwoliło na jeszcze lepsze poznanie potencjału Dębca i jego okolic, konkurencji oraz potrzeb mieszkańców.
„Galeria Dębiec powstaje w okolicy o bardzo gęstej zabudowie mieszkalnej i w miejscu, gdzie nie ma bezpośredniej konkurencji w postaci innych, większych obiektów handlowych. Zlokalizowana jest przy głównych szlakach komunikacyjnych i autostradzie A2, co umożliwia łatwe dotarcie do niej mieszkańcom innych części miasta i okolicznych miejscowości.” – mówi Dennis Klein, Prezes RED Real Estate Development.
Dębiec stale się rozwija, powstają tu nowe inwestycje m.in. mieszkaniowe i biurowe. Również inne, pobliskie obszary mieszkaniowe oraz mniejsze miejscowości na południu Poznania to obiecująca dla galerii tego formatu grupa docelowa, licząca łącznie około 150 000 osób.
„Sam Dębiec daje nam około 14 tys. osób - potencjalnych klientów - w najbliższej okolicy. Liczący ponad 30 tys. mieszkańców Luboń, podobnie jak sąsiadująca z Dębcem Wilda, wykazują jeden z najwyższych wskaźników pod względem łącznych dochodów netto oraz jedne z najwyższych wydatków w handlu detalicznym na dzielnicę w aglomeracji poznańskiej.” – mówi Dennis Klein.
Równie istotne znaczenie co dobra lokalizacja, ma dopasowanie inwestycji do otoczenia. W obliczu dużego nasycenia powierzchnią handlową w Poznaniu, z czego zdecydowana jej część przypada na wielkopowierzchniowe centra handlowe, inwestor Galerii Dębiec zdecydował się na realizację innego konceptu. Jest nim centrum handlowe typu convenience - obiekt mniejszego formatu, w którym klienci zrobią codzienne zakupy oraz skorzystają z różnych usług i oferty gastronomicznej. Jest to odpowiedź na zmieniające się potrzeby konsumenta, który zmęczony dużymi centrami handlowymi szuka takich obiektów, w których nie tracąc dużej ilości czasu może zrealizować swoje codzienne potrzeby zakupowe.
Istotną rolę w procesie deweloperskim każdej galerii handlowej odgrywa również dobór najemców (tenant mix), a także layout lokali handlowych, umożliwiający prostą i intuicyjną komunikację klientów na terenie obiektu. W przypadku Galerii Dębiec, deweloper od momentu zrodzenia się pomysłu na realizację tej inwestycji, przez kilka lat udoskonalał jej projekt:
„Bazując na doświadczeniu naszym i naszych międzynarodowych inwestorów, zdobytym przy realizacji różnego typu obiektów na wielu światowych rynkach, dążyliśmy do tego, aby projekt Galerii Dębiec był jak najbardziej efektywny i przyjazny zarówno dla klientów, jak i najemców. Galeria Dębiec jest stosunkowo niedużym obiektem, ale wbrew pozorom bardzo wymagającym z punktu widzenia procesu deweloperskiego.” – mówi Dennis Klein. „Biorąc pod uwagę specyfikę Poznania, w którym liczba obiektów handlowych różnego formatu jest bardzo duża, nasza galeria wypełnia niszę. Jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców, chcących w komfortowych warunkach zrobić codzienne zakupy, pójść do fryzjera, zjeść lunch, a także skorzystać z klubu fitness - wszystko w jednym miejscu i na stosunkowo niedużej powierzchni handlowej. Nie konkurujemy z wielofunkcyjnymi centrami handlowymi, które są pożeraczami czasu - w Galerii Dębiec klienci znajdą podstawowe sklepy oraz punkty usługowe i gastronomiczne, potrzebne na co dzień, dlatego będą nas odwiedzać częściej.” – dodaje.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wwwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/galeria-debiec-zintegrowane-podejscie-do-inwestycji